Tekno RC EB410 - Ο σχεδιασμός -  Μέρος 2ο !

Στο δεύτερο μέρος της σειράς θα δούμε περισσότερες λεπτομέρειες και εξηγούμε τη λογική πίσω από μερικά απο τα χαρακτηριστικά του νέου EB410.

Άξονας μετάδοσης κίνησης και διαφορικά:

Η πρώτη απόφαση που ελήφθη ήταν ο τρόπος με τον οποίο μπορούμε να πάρουμε δύναμη στους τροχούς. Ήταν μια εύκολη απόφαση για εμάς να επιλέξουμε ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης με άξονα και όχι ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης με ιμάντες λόγω των πλεονεκτημάτων στην ανθεκτικότητα, την αποδοτικότητα, τη δυνατότητα ρύθμισης και την ευκολία συντήρησης. Οι ιμάντες μπορούν να γλιστρήσουν ή να λυγίσουν κάτω από το φορτίο των σύγχρονων ηλεκτρικών brushless μοτέρ. Η αυξημένη τριβή με τους ιμάντες σε σχέση με αυτή του άξονα , μειώνει το χρόνο παιχνιδιού και εμποδίζει την τελική ταχύτητα. Ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης άξονα προσαρμόζει εύκολα ένα κεντρικό διαφορικό, το οποίο είναι κρίσιμο για τη ρύθμιση των χαρακτηριστικών μεταφοράς δύναμης εμπρός / πίσω. Τέλος, η απόκτηση γρήγορης πρόσβασης και στα τρία διαφορικά ήταν ένας από τους στόχους μας που θα μπορούσαν να επιτευχθούν μόνο με ένα σύστημα κίνησης άξονα.

Σχετικά με το θέμα των διαφορικών, γνωρίζαμε ότι θα ήταν σημαντικό να μεγιστοποιηθεί ο εσωτερικός όγκος στην κάσα του διαφορικού. Μεγαλύτερη ποσότητα σιλικόνης σημαίνει ότι τα διαφορικά μπορούν να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά και σταθερά. Δεν υπήρχε λόγος να συμπεριληφθεί ένα κεντρικό διαφορικό και στη συνέχεια να το κλειδώσουμε βασικά με 200Κ ή και μεγαλύτερη σιλικόνη. Με τη μεγιστοποίηση του όγκου, η ρύθμιση είναι πολύ ευρύτερη και μπορεί να ρυθμιστεί όπως τα διαφορικά που χρησιμοποιούνται σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κλίμακας 1/8.

 

Μετάδοση κίνησης:

 

Όταν πρόκειται για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, η επίτευξη μέγιστης απόδοσης και η μείωση της φθοράς είναι ύψιστης σημασίας. Όπου άλλα buggy μπορεί να έχουν μια γωνία δώδεκα μοιρών ή και υψηλότερη που οδηγεί το μπροστινό διαφορικό, το EB410 έχει λιγότερο από μία μοίρα. Αυτό μειώνει την τριβή και αυξάνει την επιτάχυνση από τις γωνίες.

Επιλέξαμε ένα σύστημα κίνησης CVA που φέρει ρουλεμάν για να μεταφέρουμε ενέργεια στους τροχούς. Εκτός από τη διασφάλιση ότι δεν θα χάσετε έναν άξονα κίνησης, επιτρέπει μεγαλύτερα ρουλεμάν τροχών που αυξάνουν την υποστήριξη και την αντοχή των αξόνων. Οι μεγάλοι άξονες από σκληρό ατσάλι με διάμετρο 6 χιλιοστών είναι εκπληκτικά ελαφριοί λόγω των πρόσθετων εργασιών κατεργασίας. Επιπλέον, χρησιμοποιούν τις ήδη υπάρχουσες επιλογές hex για το SCT410.3, επιτρέποντας διαφορετικές μετατοπίσεις τροχών και προσαρμογές πλάτους. Παρά τον άξονα των 6mm, διατηρούμε το πρότυπο μέγεθος M4 του τροχού, διασφαλίζοντας έτσι την εύκολη εύρεση ανταλλακτικών. Οι κεντρικοί κινητήριοι άξονες είναι κατασκευασμένοι από αλουμίνιο 7075 και διαθέτουν τον ίδιο κωνικό σχεδιασμό που βρίσκεται στο 1/8 κιτ EB48.4

Σύστημα διεύθυνσης αντίθετης φοράς και μπροστινό κουτί :

Το EB410 ενσωματώνει το πρώτο σύστημα αντίθετης φοράς που διατίθεται για 4WD off-road 1 / 10th buggies. Είναι κάτι που τα 2WD buggies υιοθέτησαν  εδώ και χρόνια για να βοηθήσει στην εξομάλυνση της απόκρισης του συστήματος διεύθυνσης και στη βελτίωση της συνοχής μέσα στις στροφές. Αυτό δεν ήταν εύκολο κατόρθωμα, αλλά το πετύχαμε εξελίσσοντας το σχέδιο του μπροστινού διαφορικού. Είναι το πιο πολύπλοκο κομμάτι του EB410 και ενδεχομένως ολόκληρης της ιστορίας μας.

Είχαμε πολλούς στόχους να αντιμετωπίσουμε με το μπροστινό κουτί για να προχωρήσουμε μπροστά με το υπόλοιπο σχέδιο. Στόχοι όπως η γρήγορη πρόσβαση στα διαφορικά, η δυνατότητα πλήρους σφράγισης των κουτιών , η σχεδόν ευθύγραμμη είσοδος για τη μείωση της γωνίας του κεντρικού άξονα κίνησης, η αντοχή για να αντέχει σκληρά χτυπήματα και τέλος σωστή δομή στήριξης για ολόκληρο το σύστημα διεύθυνσης. Το απίστευτα σύνθετο καλούπι κατασκευάστηκε, δοκιμάστηκε και ρυθμίστηκε σχεδόν δώδεκα φορές για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις που είχαμε θέση. Στην πίστα, θα παρατηρήσετε αμέσως πόσο ομαλό και γραμμικό είναι το τιμόνι μέσα και έξω από τις στροφές.

CNC  εξαρτήματα:

Όποιος είναι εξοικειωμένος με τα προϊόντα μας, γνωρίζει την υψηλή ποιότητα με την οποία δένουν τα κομμάτια μεταξύ τους. Χρησιμοποιούμε κράμα αλουμινίου τύπου 7075 και κράματα υψηλής ποιότητας ατσαλιού για όλα τα κρίσιμα μέρη όπως το πλαίσιο, τους πείρους , τη βάση του κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης.

Το πλήρως κατεργασμένο πλαίσιο έχει σκαλιστεί έντονα, όχι μόνο για να μειώσει το βάρος αλλά και για να μειώσει το κέντρο βάρους για όλα τα αυτά που θα εγκατασταθούν στο αυτοκίνητο. Η μπαταρία, το ESC και το RX κάθονται 1,5 χιλιοστά κάτω από την επάνω επιφάνεια του πλαισίου. Το ρυθμιζόμενο σύστημα με τους πίρους είναι μια κλιμακωτή έκδοση που προέρχεται από τα αυτοκίνητα μας της 1/8 κλίμακας. Είναι εύκολο να τα ρυθμίσετε , και τόσο ανθεκτικό όσο θα περίμενε κανείς.

Η βάση του κινητήρα δύο κομματιών καθιστά εύκολη τη ρύθμιση της σύζευξης και την τοποθέτηση-αφαίρεση του μοτέρ. Σχεδιάστηκε για να παράγει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και επιτρέπει εύκολη πρόσβαση στο κεντρικό διαφορικό χωρίς να επηρεάζει τη σύζευξη των γραναζιών. Τέλος, η διάταξη του πλαισίου τοποθετεί τον κινητήρα σε μια θέση που διευκολύνει στο να έχουμε μια καθαρή καλωδίωση των ηλεκτρονικών.

Αναρτήσεις :

Με 13mm διάμετρο, οι αναρτήσεις τουEB410 είναι πραγματικά μεγάλες. Κάποιοι ίσως να ρωτήσουν: "Γιατί να μην πάμε στο κλασσικό 12mm;" Ο στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα εξαιρετικά ανθεκτικό και αξιόπιστο σύστημα ανάρτησης και αυτό σήμαινε τη χρήση άξονα 3,5mm. Αλλά αισθανθήκαμε ότι η μεγαλύτερη διάμετρος του άξονα μετατόπισε υπερβολικά μεγάλο όγκο λαδιού σε σχέση με ένα σώμα 12mm. Έτσι, σε μια προσπάθεια να παραχθεί η πιο σταθερής απόδοσης ανάρτηση και να διατηρηθεί μια υψηλή χωρητικότητα λαδιού, αποφασίσαμε ότι θα ήταν καλύτερο ένα σώμα 13mm.
 
Μια άλλη 30ετής συνήθεια, η οποία εξακολουθεί να υπάρχει σε off-road κλίμακα 1/10, είναι η χρήση των E-Clips για την ασφάλεια των εμβόλων. Δεν είναι μόνο ότι αυτή η τεχνολογία είναι παλιά αλλά δυσκολεύει πολύ και την αλλαγή των εμβόλων. Καταργήσαμε αυτή την αρχαία πρακτική σχεδιάζοντας ένα έμβολο και έναν άξονα που δένουν σφιχτά μαζί. Μια προσαρμοσμένη βίδα χαμηλού προφίλ εξασφαλίζει τη συναρμολόγηση και μεγιστοποιεί το μήκος διαδρομής.

Ένας σχεδιασμός συγκράτησης ελατηρίου που εμφανίζεται για πρώτη φορά στα οχήματα της κλίμακας 1/8, κάνει εμφάνιση στο νέο buggy. Αυτό σημαίνει ότι τα ελατήρια σας θα παραμείνουν σταθερά και σε δράση ανά πάσα στιγμή. Μια εξαιρετικά συμπαγής δομή ανάρτησης συνδυασμένη με καπάκια χαμηλού προφίλ προσφέρει κορυφαία αίσθηση κύλισης ενώ ταυτόχρονα κάνει χρήση πιο κοντών πύργων για χαμηλότερο κέντρο βάρους. Αυτό επιτρέπει στο EB410 να περνάει πάνω από μεγάλες λακκούβες και άλματα με πλήρη έλεγχο.
 
Θεωρήσαμε ότι είναι απαραίτητο να συμπεριληφθεί ένας ευκολότερος τρόπος για να ρυθμίσετε το droop σε ένα αυτοκίνητο κλίμακας 1/10. Το Droop είναι μια σημαντική ρύθμιση που επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται το buggy. Μέχρι τώρα, έπρεπε να βιδώσετε ή να ξεβιδώσετε το άκρο του άξονα της ανάρτησης ή, χειρότερα, να αφαιρέσετε ολόκληρη την ανάρτηση και να προσθέσετε ή να αφαιρέσετε πλαστικές προσθήκες. Οι αγωνιζόμενοι συχνά αναζητούν ευκολότερες ρυθμίσεις για να κάνουν και όχι να περάσουν Γολγοθά, ιδίως για την προσαρμογή του droop που μπορεί να αποφέρει τις σημαντικότερες βελτιώσεις στην πίστα. Το πετύχαμε αυτό με την απλή προσθήκη επεκτάσεων στο σασί και βίδες στα ψαλίδια.

 

Στο επόμενο :

Ευχαριστώ για την ανάγνωση. Στο επόμενο άρθρο θα παρουσιάσουμε λεπτομερώς την διάταξη στο σασί. Μείνετε συντονισμένοι!